FAQ

(vanlige spørsmål og svar)

Hvordan foregår flytteprossesen?

Trenger jeg å være til stede under flyttingen?

Nei, som regel trenger man ikke å være det. Alt vil da bli flyttet ut i fra avtalen vi på forhånd har utarbeidet.

Må jeg demontere møblene?

Som oftes må møblene demonteres. Dette er grunnet at møblene kan lett gå i stykker under transportprossesen. West Flyttebyrå tilbyr å demontere noen av møblene, men skulle det trenges å demontere et helt lokale må det på forhånd oppgis informasjon til oss.

Kan jeg spore bilen møblene blir fraktet med?

Det er mulig å spore bilen møblene blir fraktet med ved å ringe flyttebyråets nummer, eller sjøførens privat tlf.

Hvordan håndteres verdifulle møbler under flyttingen?

Alle verdifulle møbler blir tatt hånd om med ekstrem forsiktighet. Vi har alltid med oss spesielle bokser, tepper og ekstra embalasje i tilfelle noe er pakket feil, eller om noe skulle trenge å bli ekstra sikkret under flyttingen.

En gjenstand har blitt ødelagt, hva gjør jeg?

Hvis en gjenstand har blitt ødelagt eller borte, tar man umidelbart kontakt med flyttebyrået slik at man finner ut hva som har skjedd på stedet.

Jeg har flere møbler enn planlagt jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Som oftes tas de med den planlagte flyttebilen hvis det ikke er for mange av dem. Vi planlegger alltid slik at det er plass igjen bak i bilen. Hvis det derimot blir for mange møbler enn planlagt må vi kjøre flere ganger, eller komme med en ekstra bil om mulig.

Pakketips før flytting

Hvilke esker bruker jeg til å pakke?

De vanligste pakkeeskene er store og små flytteesker, men det finnes mange variasjoner av flytteesker.

Klikk her for mer informasjon med bilder.

Hva er viktig å huske på?

Når du pakker er det alltid å huske på at man ikke skal overpakke eller underpakke en eske, dette kan føre til at esken går i stykker og at alt i esken blir ødelagt. Det er også alltid viktig å huske på at det er forskjellige typer esker til forskjellige ting. Disse eskene er tilpasset spesielt for gjenstandene de skal frakte og er høyt anbefalt å bruke under flyttingen.

Husk! Ikke la ekser bli for tungt! Det er mennesker som skal bære det!

Klikk her for mer informasjon om hvordan man skal pakke og hvilket pakkeutstyr man skal bruke under flytting.

Hvordan sorterer jeg møblene jeg skal pakke?

Møblene du pakker inn sorteres etter hvilke gjenstander du pakker inn i de forskjellige eskene og etter i hvilke rom du tar dem fra.

Hvor lang tid tar det å pakke en bolig?

Å pakke en hel bolig tar ca. 2 timer i kjøkkenet og 1 time per rom. Dette varier selvsagt ut i fra hvor stor boligen er og hvor store rommene er.

Hvor jeg får kjøpt pakke esker?

West flyttebyrå tilbyr en rekke utvalg av pakke esker. Klikk inn på emballasje og send inn et skjema av hvor mange av de forskjellige eskene du vil ha.

Hvordan pakker jeg verdifulle gjenstander?

Vi råder alle kundene våre om å la oss pakke alle verdifulle gjenstander. Grunnen til dette er at mye kan gå galt under en flytting, og for å unngå uheldige situasjoner er det bedre å la ekspertene ta av seg slike ting.

Lager

Hvordan velger jeg ut et lager for møblene mine?

Det er ikke alltid like lett å velge ut lager for møblene sine. Lager blir valgt ut i fra hvilke møbler eller gjenstander du skal lagre.

West Flyttebyrå tilbyr å inspisere møblene slik at vi kan gi kunden et innblikk i hvor stort lager man skulle trenge og eventuelt hvorfor det er lurt å velge akkurat dette lageret.

West Flyttebyrå tilbyr forskjellige løsninger på lagring.

KLIKK HER for å se lagring.

Hvor lenge kan jeg la gjenstandene mine stå i et lager?

Lagrene står tilgjengelige til disposisjon så lenge man skulle trenge det etter bestemt avtale med lager utleier.

Har jeg tilgang til lageret jeg har leid?

Dette kommer ann på hvilket lager du som kunde velger. Vi har et bredt utvalg av lagre helt fra små rom som du har tilgang til, helt til store lagre der vår terminal har en grunnflate på nærmere 1000m2, og er godkjent for møbellagring av If skadeforsikring.

Kan jeg bytte lager under lagrinsperioden?

Skulle man trenge å bytte lager under lagrinsperioden er dette mulig å gjennomføre.

Er gjenstandene mine forsikret under lagrinsperioden?

Egen innboforsikring gjelder i lagringstiden.

Hva må jeg tenke på før flyttingen?

Hvordan bestemmer jeg meg får et flyttebyrå?

Før du flytter er det lurt å kontakte flere flyttebyråer og spørre hvilke tilbud de har for deg. Det er ikke alltid like lett å overlate sine private gjenstander til andre, derfor er det lurt å lete helt til du finner noen du kan stole på.

Hvordan bestiller jeg vask av bolig?

Vask av bolig bestilles ved å kontakte flyttebyrået på telefon eller sende inn et skjema gjennom nettsiden.

Hvordan skal jeg kaste farlig avfall?

Farlig avfall kan forårsake skader på dyr, mennesker eller miljø dersom det ikke tas forsvarlig hånd om. Det kan f. eks være at det er brennbart, etsende, giftig, påvirker arveanleggene eller fremkaller allergiske reaksjoner. Farlig avfall kan du levere ved miljøstasjoner minigjenbruksstasjoner, eller ved en gjenbruksstasjon.

klikk her for mer informasjon.

Hvordan bestiller jeg lager?

Lager bestilles ved å kontakte flyttebyrået.

Hvordan fungerer forsikringen min?

Hvordan funker forsikringen min?

Det er viktig å forsikre seg slik at man unngår uheldige oppståtte situasjoner. West Flyttebyrå har godsansvarsforsikring på alle våre biler.

Vi anbefaler alle kunder på det sterkeste å tegne transportforsikring, som dekker hele flytteprosessen, inklusiv inn / ut lasting av hus og bil. Det betyr at du er forsikret mot tyveri og skade til enhver tid.

Enkelgjenstander med en verdi over kr. 20.000 – må spesifiseres.

Hva skjer etter at flyttejobben er gjort?

Om det ikke er bestilt vask, rengjøring eller andre tjenester kjører vi av gårde. Det er mulig å betale på stedet, eller så blir en faktura sendt senere.

Hvordan bestiller jeg flytting av dyr?

Ikke alle flyttebyråer utfører flytting av dyr, men alt er mulig å snakke om ved å ringe og ta en hyggelig prat.

Hvor kan jeg bestille transport av biler?

Transport av biler utføres av flyttebyråer. Som oftest er det ikke den mest populære tjenesten vi utfører, men kan ordnes ved å bruke ‘’kontakt oss’ skjema eller ringe direkte og spørre.

Hvilke biler blir brukt under flyttingen?

Biler som blir brukt under flyttingen varierer ut i fra hva som blir fraktet og hvor stort last det er. West Flyttebyrå har biler opp til 37 kubikk.

Ale bilene som blir brukt under flyttingen blir sikkerhets sjekket før flyttingen slik at det ikke skal oppstå noen problemer underveis.

Hvordan bestiller jeg rydding og flytting av dødsbo?

Det er flere måter å bestille dødsbo. Først finner man ut om flyttebyrået eller vaskebyrået utfører arbeidet. Hvis ja, kontakter man byrået gjennom skjema eller telefon. West flyttebyrå utfører dødsbo rydding. Alt vaskeutstyr blir tatt hånd om av byrået.

Hvordan vaskeutstyr blir brukt under renhold?

Alt vaskeutstyr brukt under jobben er HMS godkjent av byrået. Før jobben blir alle kjemikalene inspisert, slik at det ikke skal oppstå noen helsefarlige situasjoner under og etter at arbeidet er utført.

Ta kontakt med oss for et godt tilbud

FÅ TILBUD